ОПИС ДОСВІДУ
Вчителя математики Вишнівчицької ЗОШ І – ІІІ ступенів
Паламарчук Маріанни Володимирівни
Тема досвіду. Створення ситуації успіху на уроках математики через ключові та предметні компетентності.
Актуальність проблеми. У формуванні особистості ХХІ ст. з усіма її ціннісними орієнтаціями та
соціально-психологічними установками, насамперед, найбільшу і особливу роль
відіграє освіта.
Усім відомо, що трансформація
старого в нове досить клопітка, оскільки може зайняти десятиліття. Розвиток
школи і інноваційний процес тісно пов’язані між собою тому, що це невід’ємна
частка оволодіння і пізнання нового. Саме тому,
об'єктом майже кожного інноваційного процесу стають діти.
Теоретична база досвіду. Виникнення педагогічної технології
«Створення ситуації успіху» було вимогою самого життям. Геніальний новатор
А.С.Макаренко, у своїй педагогічній діяльності розробляв ідеї «завтрашньої
радості». А вчитель – майстер широкого профілю В.О.Сухомлинський розвинув цей прийом у
створеній ним «Школі радощів». Опираючись на результати цих відомих педагогів,
я підійшла до висновку, що навчально-виховний процес у сучасній школі має
орієнтуватися на пробудження у дітей почуття радості, забезпечення успіху у
навчанні.
Технологія досвіду.
Моя навчально-виховна робота базується на особистості учня, що є центром
освітнього процесу: особистість у минулому-особистість тепер-особистість у
майбутньому.
Головна мета моєї діяльності:
·
формування творчої особистості, освіченої, здатної до
самореалізації та самовдосконалення;
·
створення «ситуацію успіху» для розвитку особистості
дитини з метою надання можливості кожному учню розкрити себе, відчути радість
досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей.
В даній темі, я вирішила висвітлити такі
завдання:
·
постійна допомога дитині для зростання її в успіху;
·
створення оптимальних умови для розвитку почуття віри
в свої сили;
·
надати можливість відчути радість від здолання
труднощів кожному учневі;
·
розвивати усвідомлення того, що задарма в житті нічого
не дається, оскільки для цього слід прикласти зусилля;
·
пропагувати активну життєву позицію.
Ведуча педагогічна ідея. Учні мають постійно відчувати
успішність своєї роботи. Якщо це є, то наші зауваження щодо недостатнього
навчання учні сприйматимуть не як образи, а як поради і допомогу. Потрібно
урізноманітнювати способи стимулювання успіхів дітей. Ними можуть бути увага,
схвалення, визнання, нагорода, підвищення соціальної ролі, статусу, престижу.
Бажано вивчати систему інтересів і потреб дитини, оскільки найдієвіше якщо
педагогічна оцінка співвідноситься з тим, що цікавить дитину понад усе.
Результативність. Живильні сили для всього дерева
учіння йдуть насамперед від почуттів школяра, від того, як його зустрічає школа
і учитель. Учні переживають невдачі - погана оцінка, низький рівень знань. Від
цього у них з'являються негативні емоції (небажання вчитися, спілкуватися). Це є
першою причиною у формуванні замкнутого кола. В школі не повинно бути
нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні.
Тому у мене, як у вчителя, основна частина роботи фокусується на постійному
створенні ситуації успіху, сприяти появі позитивних емоцій у дітей, розвитку пошукової
активності, реалізації індивідуальних особливостей. І саме в цьому випадку важливо
абсолютно все: зміст сказаного, слова похвали, пояснення помилки, міміка, стиль
мовлення.
Щоб учень насправді повірив у свої сили, що є «ключем» до успіху, я висловлююсь
так:
·
Ви зможете!!!
·
Це дуже важливо, і в тебе неодмінно вийде...
· Саме в тебе це вийде найкраще.
·
Дякую, твоя думка не зовсім правильна, але досить
цікава.
·
Сподіваюсь, що наступного разу ти виконаєш роботу
краще.
·
У тебе все вийде, тільки зверни увагу на...
·
Твоя відповідь бездоганна.
· Продовжуй, і у тебе обов'язково вийде
гарний результат!
· Старайся, а якщо виникнуть
труднощі, я допоможу тобі своїми порадами.
Успіх у діяльності — це потужне джерело внутрішніх
сил дитини, що дає енергію для подолання труднощів і мотивує вчитися, сприяє
породженню бажання досягнення успіху у цій діяльності. Ключовим тут буде те,
щоб школяр несподівано для себе відчув радість і задоволення від пізнання
нового. При цьому допомога вчителя не виключається, а навпаки, повинна бути професійно
прихованою, ненав'язливою.
Немає коментарів:
Дописати коментар