❀ РАДА ВІТАТИ НА СВОЄМУ БЛОЗІ!!! ✎ ✉ mariannochka.life@gmail.com !!! Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найбільшої є математика. (С. Ковалевська).

Опис досвіду

ОПИС ДОСВІДУ
Вчителя математики Вишнівчицької ЗОШ І – ІІІ ступенів
Паламарчук Маріанни Володимирівни

Тема досвіду. Створення ситуації успіху на уроках математики  через ключові та предметні компетентності.
Актуальність проблеми. У формуванні особистості ХХІ ст. з усіма її ціннісними орієнтаціями та соціально-психологічними установками, насамперед, найбільшу і особливу роль відіграє освіта.
Усім відомо, що трансформація  старого в нове досить клопітка, оскільки може зайняти десятиліття. Розвиток школи і інноваційний процес тісно пов’язані між собою тому, що це невід’ємна частка оволодіння і пізнання нового. Саме тому,  об'єктом майже кожного інноваційного процесу стають діти.
Теоретична база досвіду. Виникнення  педагогічної технології «Створення ситуації успіху» було вимогою самого життям. Геніальний новатор А.С.Макаренко, у своїй педагогічній діяльності розробляв ідеї «завтрашньої радості». А вчитель – майстер широкого профілю  В.О.Сухомлинський розвинув цей прийом у створеній ним «Школі радощів».  Опираючись на результати цих відомих педагогів, я підійшла до висновку, що навчально-виховний процес у сучасній школі має орієнтуватися на пробудження у дітей почуття радості, забезпечення успіху у навчанні.
Технологія досвіду. Моя навчально-виховна робота базується на особистості учня, що є центром освітнього процесу: особистість у минулому-особистість тепер-особистість у майбутньому.
Головна мета моєї діяльності:
·                   формування творчої особистості, освіченої, здатної до самореалізації та самовдосконалення;
·                   створення «ситуацію успіху» для розвитку особистості дитини з метою надання можливості кожному учню розкрити себе, відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей.
В даній темі, я вирішила висвітлити такі завдання:
·                   постійна допомога дитині для зростання її в успіху;
·                   створення оптимальних умови для розвитку почуття віри в свої сили;
·                   надати можливість відчути радість від здолання труднощів кожному учневі;
·                   розвивати усвідомлення того, що задарма в житті нічого не дається, оскільки для цього слід прикласти зусилля;
·                   пропагувати активну життєву позицію.
Ведуча педагогічна ідея. Учні мають постійно відчувати успішність своєї роботи. Якщо це є, то наші зауваження щодо недостатнього навчання учні сприйматимуть не як образи, а як поради і допомогу. Потрібно урізноманітнювати способи стимулювання успіхів дітей. Ними можуть бути увага, схвалення, визнання, нагорода, підвищення соціальної ролі, статусу, престижу. Бажано вивчати систему інтересів і потреб дитини, оскільки найдієвіше якщо педагогічна оцінка співвідноситься з тим, що цікавить дитину понад усе.
Результативність. Живильні сили для всього дерева учіння йдуть насамперед від почуттів школяра, від того, як його зустрічає школа і учитель. Учні переживають невдачі - погана оцінка, низький рівень знань. Від цього у них з'являються негативні емоції (небажання вчитися, спілкуватися). Це є першою причиною у формуванні замкнутого кола. В школі не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні.
Тому у мене, як у вчителя, основна частина роботи фокусується на постійному створенні ситуації успіху, сприяти появі позитивних емоцій у дітей, розвитку пошукової активності, реалізації індивідуальних особливостей. І саме в цьому випадку важливо абсолютно все: зміст сказаного, слова похвали, пояснення помилки, міміка, стиль мовлення.
Щоб учень насправді повірив у свої сили, що є «ключем» до успіху, я висловлююсь так:
·                   Ви зможете!!!
·                   Це дуже важливо, і в тебе неодмінно вийде...
·       Саме в тебе це вийде найкраще.
·                   Дякую, твоя думка не зовсім правильна, але досить цікава.
·                    Сподіваюсь, що наступного разу ти виконаєш роботу краще.
·                    У тебе все вийде, тільки зверни увагу на...
·                   Твоя відповідь бездоганна.
·       Продовжуй, і у тебе обов'язково вийде гарний результат!
·   Старайся, а якщо виникнуть труднощі, я допоможу тобі своїми порадами.

Успіх у діяльності — це потужне джерело внутрішніх сил дитини, що дає енергію для подолання труднощів і мотивує вчитися, сприяє породженню бажання досягнення успіху у цій діяльності. Ключовим тут буде те, щоб школяр несподівано для себе відчув радість і задоволення від пізнання нового. При цьому допомога вчителя не виключається, а навпаки, повинна бути професійно прихованою, ненав'язливою.

Немає коментарів:

Дописати коментар